Vi har aldrig sett stjärnorna tydligare ovanför, natten vi kysste all skit vi gått igenom här, Adjö!

Igår var vi på HÅKAN HELLSTRÖM!
Detta blir ett späckat inlägg med bilder, filmer och lite text :)

Vi började köa tidigt. Klockan sex på morgonen. Många tycker säkert att det är helt sjukt tidigt. Till vårt försvar säger vi att det är värt det.

Vi blev lite chockade när vi insåg att vi var först! För ovanlighetens skull var det ingen som övernattade!! Vi fick sedan reda på att till konserten som var dagen innan var det ganska många som hade övernattat. Vad ska man säga, vi hade tur...

Det var mörkt och det var kallt(vi var utrustade med tjocktröjor, filtar, mössa, vantar och halsduk),och det kom mera folk. Vi saknade våra kompisar som brukar gå på håkan med. Men det var ok ändå. Vi sjöng, åt, spelade kort och sov.

Runt 11 blev vi insläppta till biljettkassan, det var skönt för då var det inte så kallt längre. Där sov vi lite till.

Här är bilder från kö-andet ;)


Kalla och trötta,, haha


En annan tjej som var i kön, och som också hade varit på konserten dagen innan, kom på att man skulle skriva kö-ordningen på händerna så att det inte skulle bli orättvist senare. Det är typ det smartaste ever. Av alla konserter vi någonsin varit på har det aldrig varit mer strukturerat. Och vi var stolta över att ha nr 1 och 2 ;)


Lisa dansar för att hålla värmen.


Vi gick på toaletten i Hasselbacken. De hade en soffa där, haha.


Kön. Elvira vinkar.


Himlen är gjord av sten... för er som inte redan visste det.



Lisa skryter med sin etta.

Alla fick ställa sig i nummerordningen sedan fick vi gå på led efter en vakt. Det kändes lite som på dagis, haha. Längst fram fick vi sedan ställa oss. Vakten tyckte att det var mycket viktigt att vi var BAKOM strecket. haahaa



Vi placerade oss sedan längst fram i mitten. Behövde inte vänta särkillt länge innan den bekanta Edelweiss spelades.
Sedan kom han. Han. HÅKAN.

Vi vet inte riktigt var vi ska börja. Det var så fint alltihop, och så himla underbart att vara såå nära. Det bästa var:
* Brännö Serenad - finare text får man leta efter, tårarna rann.
*När Håkan pussade vakten på huvudet - vi fick det på film ;)
*Lisa kände på hans hår - mjukt :)
*Håkan bli berörd av saxofonen och säger tyst "jag kan inte", inte i micken..
* Håkan höll i våra händer.
*Håkan hade köpt en present till Plura som kom upp så scenen. Han hade köpt en dvd. Vi fick påsen den  låg i. Som Håkan hade burit. Vi kanske är fåniga som tycker att det är häftigt, men det bryr vi oss inte om.
*Vår älskade Hurricane Daniel Gilbert haltade. Men han var där och var fin och känslosam som vanligt. Vi älskar honom, som vi älskar Håkan ;)

Här är bilder från konserten:




















Vad jag bryr mig om nu...


Vi två, 17 år


Hejdå Håkan!



Vi har bara hunnit att lägga upp en film på youtube. Det är början av konserten. Det skriks mycket. Och Elvira koncentrarar sig mer på konserten än att hålla kameran rakt.. menmen.. Det kommer mera filmer senare.




Nu har vi typ krossade ryggar.. men är glada ändå ;D
// Elvira o Lisa



Det gör inte ont
om det piskar ett regn
eller bränner en sol
Det gör inte ont
Så länge du är med mig





Kommentarer
Postat av: tittie

Fasen man skulle valt onsdagen eftersom han spelade "Nu kan du få mig så lätt", väljer nog hellre den än "Rockenroll blåa ögon" faktiskt.

Älskar när Edelweiss spelas i början, så fint!Riktigt bra kort ni hade tagit!

2008-10-30 @ 18:41:41
URL: http://tittie.devote.se
Postat av: iia

ooh, jag får svårt att andas. vi ska snart dra mot stället han spelar på ikväll (jaa, vi bor på litet ställe. skulle inte tippa på något köande i timmvis där. har det aldrig varit förr när vi varit på konserter där :P ). har dock hört att den fina mannen är hes, men det gör liksom ingeting. håkan är fin fin.

2008-10-31 @ 16:06:35
URL: http://poptragedy.devote.se
Postat av: Jennifer L

åh men hallå vad komiskt! ni var nummer ett ju! jag känner igen era tröjor! jag satt brevid er hela dagen ju! x) haha, lustigt. synd att jag inte visste hur ni såg ut innan då :P

håkan var iaf bäääst!<3

2008-10-31 @ 22:53:34
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Elvira

Tittie: AA, fast jag vet inte riktigt om jag håller med! Jag har aldrig sett rockenrollblåa ögon live förut och det är ju en så himla fin låt! Det hade varit kul att se den tycker jag. Men för all del, Nu kan du få mig så lätt är riktigt fin den med :)



iia: Ja FINFIN är han :) Vad skönt att slippa köa! Ibland på sommaren kan det faktiskt vara mysigt, lite som picknick, men nu i oktober/november är det kallt :S



Jennifer L: Haha äre sant! Jag tror jag vet vem du är också då :P Kände igen din kompis från en Timo-konsert, trodde att det var därför jag kände igen dig med! Men där ser man, vad skoj :) Och ja, Håkan var underbar :D

2008-11-03 @ 16:03:01
URL: http://katjakajochbentebent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0